I. Emberi környezet
Jog és közigazgatás
A települési törvény jogszabály-alapjai
1. Alaptörvény
23. §
Alaptörvényben meghatározott főtörvények
(1) A
döntési helyzetet az Alkotmányozó Nemzetgyűlés főtörvényt érintő Alaptörvény
változtatása jelenti.
(2) A döntéselőkészítést "Az állam vezetéséről" szóló
főtörvény szabályozza.
(3) A
döntés helye az Országgyűlés.
(4) A
hatályba léptetést a Magyarország miniszterelnöke végzi.
(5) A
főtörvények:
d/ "A településekről és társadalmi csoportokról" szóló főtörvény
Az egyes települések és társadalmi csoportok
működésével, egymáshoz fűződő kapcsolataival és az azokat alkotó emberek
viszonyával összefüggő jogi eszközöket tartalmazza.
Célja: Meghatározza az egyes települések és társadalmi csoportok
értékprioritásban elfoglalt helyét és ezen keresztül a Világmindenség
fejlődésében meghatározott feladatait és azok feltételeit, valamint az egyes
települések és társadalmi csoportok jogainak és kötelezettségeinek
összefüggéseit és egymáshoz való kapcsolataira vonatkozó szabályokat, valamint
a települések, társadalmi csoportok és az azokat alkotó személyek viszonyát.
Résztörvényei az egyes társadalmi csoportokkal
kapcsolatos szabályozásokat tartalmazzák, különösen Magyarország településeire
(Budapest kerületeire) és a társadalmi csoportokra vonatkozó önkormányzati
feladatokat és azok feltételeit.
28. §
A Település (budapesti kerület) önkormányzati rendelete
A települési (budapesti
kerületi) önkormányzat rendeletet ad ki
(1) feladatkörében
külön felhatalmazás nélkül, ha törvényhozási tárgykörbe nem tartozó és
törvényben nem szabályozott tárgykör rendezése szükséges, vagy
(2) a
törvényben, kormányrendeletben vagy Miniszteri rendeletben kapott felhatalmazás
alapján és keretei között, annak végrehajtása céljából, a helyi sajátosságoknak
megfelelő részletes szabályok megállapítására.
(3) A
döntési helyzetet a társadalmi együttélés olyan feltételének változása jelenti,
amely a rendelet kiadásának tárgykörébe tartozik.
(4) A döntéselőkészítést "Az állam vezetéséről" szóló
főtörvény szabályozza.
(5) A
döntést a település önkormányzata hozza.
(6) A
hatályba léptetést a Polgármester végzi.
35. §
Hivatás- és tisztségbeli korlátozások
(2) Országos
hatáskörű hivatalt betöltő köztisztviselő település vagy társadalmi csoport
nevében vagy érdekében nem végezhet nyilvános közszerepléssel járó
tevékenységet.
44. §
A tanuláshoz
való jog
(5) Az
állam köteles minden településen alapfokú, valamint a tanulók számára elérhető
közelségben szakképzést nyújtó közép- és felsőszintű oktatási intézmények
működését biztosítani.
54. §
A
testedzéshez való jog
(1) Az állam
biztosítja az egészségmegőrző testedzés és versenyszerű sportolás feltételeit
a./ minden
oktatási intézményben, illetve az oktatási intézmény elsődleges használati
jogával a településeken,
b./ minden
településen az igénynek megfelelő számú
a testedzést
szolgáló létesítményt a mindenkori igények szerinti felszereltséggel.
65. §
A
települések és a társadalmi csoportok önkormányzatisághoz való joga
(1) A
települések önszerveződéshez fűződő jogai:
a./ a település
érdekeit képviselő önkormányzat alakításának joga és kötelessége,
b./ a
település államhatalomban történő érdekképviseletének joga és kötelessége,
c./ a lelki-,
szellemi- és anyagi önellátás (autarkia) kialakításának joga,
d./ a
nevelés-oktatás működtetésének joga,
e./ az egészségi
ellátás működtetésének joga,
f./ az
életfeltételek kialakításának és működtetésének joga,
g./ az
önellátásra és a szabad versenyre alapozott gazdaság kialakításának és
működtetésének joga,
amelyeket "A településekről és társadalmi csoportokról" szóló
főtörvény biztosít.
II. szakasz
A Szent Korona alkotóelemei
1. alszakasz
Települések
91. §
Általános rendelkezések
(1) Magyarország
a területi elven szervezett önkormányzatokon keresztül valósítja meg a teljes
önellátást (autarkiát).
A területi szervezettségnek három szintje van:
a./ megye
b./ járás
(választási körzet)és
c./ település.
(2) A
területi elv alapján (a Szent Korona testének területi alkotóelem), a
választópolgárok által választókörzetenként közvetlenül választott képviselők
alkotják
a./ a Települési
Önkormányzatot, a település Polgármesterét és
b./ a
polgármesterek közül Magyarország Országgyűlésének alsóházát.
92. §
A települések önellátó tevékenysége
Az
alapvető életföltételek biztosításával kapcsolatban a települések többirányú
tevékenységet folytatunk. Ezek közös alapja, hogy minden településen létre kell
hozni a Települési Önellátó Rendszert a Települési Önkormányzat irányítása
alatt.
Az önellátás részei:
(1) Egészségvédelem
Magyarország egészségvédelmi alapelve: a megelőzés
eszközeit kell elsődlegesen kialakítani. Betegség esetén előnyben kell
részesíteni a természetes gyógymódokat, valamint a homeopátiát és csak legvégső
esetben kell a kemoterápiához és az operatív beavatkozáshoz folyamodni. Minden
egészségügyi szolgáltatás (így a gyógyászati segédeszközök, gyógyszerek
biztosítását is) állampolgári alapjogként térítésmentes.
Az egészségügyi rendszer a megyei- és települési elven
szerveződő megelőző szűrések és a teljesen szakosított, ingyenes gyógyítóhálózaton keresztül működik.
(2) Táplálkozás
A táplálkozás alapja a természetes élelmiszer.
Ennek érdekében Magyarország
- a
nem génmanipulált és természetes körülmények között nevelt állatok, és az így
termesztett növények termesztését, tartását,
- a
feldolgozás nélküli, illetve a természetes úton tartósított állati- és növényi
termékek forgalmazását engedélyezi és támogatja.
a./ A
települések önellátása mindenek előtt a mindennapi (alapvető) élelmiszer
(kenyér, tej, tejtermék, hús, zöldség és gyümölcs) közvetlen forrásból történő
biztosítását jelenti.
b./ A fejlődésben lévő és tanulmányaikat folytató fiatalok,
valamint a koruk és egészségi állapotuk miatt keresőképtelen emberek
térítésmentesen jutnak az alapvető élelmiszerekhez.
c./ Annak
érdekében, hogy a mezőgazdasági termékek ne legyenek egészségkárosító hatásúak,
minőségellenőrző laboratóriumot kell létrehozni és üzemeltetni megyénként. Csak
azokat az élelmiszereket lehet forgalmazni, amelyek minősítését a megye saját
laboratóriuma végezte.
d./ Ki
kell alakítani és be kell vezetni egy minden befolyásolástól mentes, független
szabványrendszert, először az élelmiszerekre vonatkozóan.
e./ A növényi és
állati szaporító-állomány alapját a hagyományos magyar fajták jelentik.
f./ A
termőtalaj természetes kémiai állapotát vissza kell állítása, majd meg kell
őrizni
g./ Helyre kell
állítani és fenn kell tartani az ökologikus egyensúly természetes működését.
h./ A
minőségellenőrző laboratóriumi vizsgálatoknak ki kell terjednie a települések
ivóvíz minőségének vizsgálatára is.
(3) Közvédelem,
közbiztonság
Magyarország összehangolja a területenként és
településenként szervezett bűnmegelőző csendőrség és a bűnüldöző rendőrség
munkáját és biztosítja azok működési feltételeit.
Magyarország területi, politikai sérthetetlenségét a
honvédség biztosítja.
93. §
A Települési Önkormányzat érdekvédő tevékenysége
A
települések érdekvédelmét az önkormányzatiság (szubszidiaritás) elvének
megfelelően a "Nemzetgyűlési képviselők, Magyarországot nemzetközi
szervezetekben képviselők, valamint Országgyűlési- és az Önkormányzati
képviselők választásáról" szóló 2. főtörvény szerint, kötött mandátummal
választott, döntéséért egyszemélyi felelősséggel tartozó
(1) Települési
Önkormányzatot vezető Polgármester,
(2) az
Országgyűlés alsó- és felsőházába kötött mandátummal választott képviselő
a./ a
jogszabályalkotás döntéselőkészítő folyamatának
teljesítésével,
b./ a
döntés során a településen élő Szent Korona tagok kinyilvánított akaratának
megfelelően leadott szavazatával
végzi.
2. sz. melléklet
Jogszabályalkotás folyamatának áttekintő táblája
|
|
Kezdeményező
|
Döntéselőkészítés, jogszabály tervezet előterjesztése
|
Elfogadó
|
Döntéshozó
|
Ellenőrző
|
Települési önkormányzati rendelet |
Önkormányzat,
Népi kezdeményezés |
Polgármester |
Települési Önkormányzat |
Polgármester |
Nemzeti Tanács |
2. "Az államhatalom gyakorlásáról" szóló, 1. főtörvény
8. szakasz
A települési önkormányzatok
82. §
Általános rendelkezések
(1) A település önigazgatása
(szubszidiaritása) a társadalmi csoportok önigazgatásával együtt jelenti
Magyarországon a hatalomgyakorlás alapját. Ennél fogva a település közhatalmi,
közigazgatási és gazdasági egység.
(2) Az
egy megyébe tartozó városok és községek államhatalmi feladatainak végzését a
Megyei Közgyűlés hangolja össze.
(3) A
fővárosi kerületek államhatalmi feladatait a Fővárosi Közgyűlés hangolja össze.
(4) Magyarország
fővárosa Budapest.
(5) A
várossá és a községgé nyilvánítás feltételeit, a főváros kerületeit, a megyék
nevét, székhelyét, továbbá a hozzájuk tartozó városokat és községeket az "Az
állam vezetéséről" szóló főtörvény határozza meg.
(6) A
település
- a
település önigazgatását ellátó önálló önkormányzattal,
- önálló
egészségügyi alapellátással,
- önálló
nevelési-oktatási intézményekkel,
- önálló
közbiztonsági szolgálattal,
- önálló
tűz- és katasztrófavédelmi szolgálattal
rendelkezik.
(7) A
település, továbbá a megye és a főváros államigazgatási, államhatalmi feladatai
ellátásának részleteit az Alaptörvény és "A településekről és társadalmi csoportokról" szóló főtörvény határozza meg.
1. alszakasz
A települési önkormányzatok megalakulása
és működése
83. §
A települési önkormányzatok megalakulása
(1) A
települési önkormányzatot az Első képviselőválasztás eredménye alapján a
választott polgármester hívja össze, a választást követő tíz napon belüli
időpontra.
(2) A
Település Önkormányzati tagjai megbízatásának (mandátumának) igazolása és a
Szent Koronára tett eskü után a Település Önkormányzata megalakul.
(3) A
települési önkormányzat azon tagjai, akik nem az Első képviselőválasztáson
kapnak megbízatást, a megválasztásuk utáni első települési önkormányzati ülésen
igazolják megbízatásukat és tesznek esküt a Szent Koronára.
84. §
A települési önkormányzatok működése
(1) A
települési önkormányzatát a polgármester, a fővárosi önkormányzat közgyűlését a
főpolgármester, a megyei közgyűlést az elnök (a továbbiakban együtt:
polgármester) vezeti.
(2) A
települési önkormányzat a helyi közügyekben önállóan és általános hatáskörrel
jár el.
(3) A
települési önkormányzat települési közügyet kivételesen és csak akkor utalhat
más állami szerv hatáskörébe, ha ezt a közügy jellege, az eredményesség vagy a
gazdaságosság követelménye indokolja.
(4) A települési önkormányzat
döntése, működése kizárólag a jogszerűség szempontjából vizsgálható felül.
(5) A
települési önkormányzat törvényességi ellenőrzéséről a Nemzeti Tanács, a
Kormány, pénzügyi és gazdasági ellenőrzéséről az Állami Számvevőszék
gondoskodik.
(6) A
települési önkormányzat jogsértő döntésének felülvizsgálata - az (5)
bekezdésben meghatározott ellenőrző szerv kezdeményezése alapján - a bíróság
hatáskörébe tartozik.
2. alszakasz
A települési önkormányzatok feladatai
85. §
(1) A települési
önkormányzatok alapjogai és kötelezettségei egyenlőek.
(2) A
települési önkormányzat - "A településekről és
társadalmi csoportokról" szóló főtörvény keretei között - a települési közügyek
intézése, a települési közszolgáltatási feladatok ellátása céljából a következő
önkormányzati alapjogokat gyakorolja:
a) a település
minden lakójára kötelező érvényű rendeletet alkot,
b) meghatározza
szervezeti és működési rendjét,
c) szabadon
társulhat más önkormányzatokkal, érdekképviseleti szövetséget hozhat létre,
együttműködhet más országok települési önkormányzataival, és tagja lehet
nemzetközi önkormányzati szervezetnek,
d) gyakorolja
az önkormányzati tulajdon tekintetében a tulajdonost megillető jogokat,
e) gyakorolja a
birtokjogot az Alaptörvényben meghatározott nemzeti vagyon részek felett,
f) e célra
felhasználható vagyonával és bevételeivel vállalkozást folytathat, amely nem
veszélyeztetheti kötelező feladatainak ellátását,
g) meghatározza
éves költségvetését, és annak alapján önállóan gazdálkodik,
h) a
hatáskörrel rendelkező szervtől tájékoztatást kérhet, döntést kezdeményezhet,
véleményt nyilváníthat,
i) önkormányzati
jelképet alkothat, helyi kitüntetést és elismerő címet alapíthat.
(3) A
települési önkormányzati alapjogok bírósági védelemben részesülnek.
(4) A
kötelező feladat ellátásához szükséges pénzügyi fedezetet a nemzeti vagyon
növelésének településre eső része képezi, "A településekről és társadalmi csoportokról" szóló főtörvény szerint.
86. §
A települési önkormányzati rendelet
(1) Az
önkormányzat tagja által indítványozott, vagy népi kezdeményezéssel indított,
az önkormányzat tisztségviselői által készített, és a polgármester által
előterjesztett új települési önkormányzati rendelet-tervezet, vagy meglévő
rendelet módosítás-tervezet, illetve hatályon kívül helyezési
jogszabálytervezet vitája, elfogadása vagy elutasítása a települési
önkormányzat feladata.
A települési önkormányzati rendeletet a polgármester
lépteti hatályba.
(2) A települési önkormányzati
rendelet nem lehet ellentétes a magasabb szintű jogszabállyal.
3. alszakasz
A polgármester
87. §
(1) A települési önkormányzat
elnöke az Első képviselőválasztás eredménye alapján a választott polgármester.
(2) A polgármester az önkormányzati
feladatain kívül az Országgyűlés alsóházának képviselői feladatait is ellátja,
ha az Első vagy az időszaki képviselőválasztáson erre meghatalmazást kapott.
4. alszakasz
A település által alkalmazott felelősségre vonás
88. §
(1) Az önkormányzati indítványra, vagy népi
kezdeményezésre a területi önkormányzat megbízatás-visszavonó eljárást folytat
és amennyiben az abban megnevezett elöljáró(ka)t elmarasztaló
határozatot hoz, kezdeményezi Magyarország elnökénél
a./ a
határozatban érintett önkormányzati tag(ok) megbízatásának felfüggesztését és
b./ időközi
választás kiírását a határozatban elmarasztalt önkormányzati tag helyére.
(2) Az
(1) bekezdés szerint lefolytatott eljárás alapján a települési önkormányzat
büntetőeljárást indít hazaárulás bűncselekményének elkövetése miatt, a
"Büntetésről" szóló főtörvény szerint
a./ az
elmarasztalt elöljáró(k) ellen,
b./ a
megbízatást-visszavonó eljárás kezdeményezői ellen, ha a lefolytatott eljárás
nem marasztalja el az elöljáró(ka)t.
(3) A
települési önkormányzat határozatképtelensége esetén a polgármester
a./ büntetőeljárást
indít az engedély nélkül távol maradó önkormányzati tagok ellen, hazaárulás
bűncselekményének elkövetése miatt;
b./ kezdeményezi
Magyarország elnökénél az engedély nélkül távol maradó önkormányzati tagok
- megbízatásának
felfüggesztését és
- időközi
választás kiírását az önkormányzati tagok helyére.
3. Nemzetgyűlési
képviselők, Magyarországot nemzetközi szervezetekben képviselők, valamint
Országgyűlési- és az Önkormányzati képviselők választásáról szóló 2. főtörvény
I. RÉSZ
Általános rendelkezések
1. §
(1) Az
Alaptörvényben és az 1. főtörvényben meghatározott elöljárókat a jogosultak az
ott leírt módon, egyszerű többségi egyidejű, nyílt szavazással választják.
(2) A Szent Korona
Önigazgatási rendszerének alapja a települések és a társadalmi csoportok
érdekeit kifejező önkormányzatiság (szubszidiaritás), amely a társadalom
legszentebb alapkövére, a családra épül.
(3) A
Szent Korona Önigazgatási rendszere szerint a hatalmat a Szent Korona minden
tagja, választójogának érvényesítésével gyakorolja
a./ választással,
ahol a hatalomgyakorlás irányítására és végrehajtására vonatkozó megbízást ad,
b./ népszavazással,
ahol az államhatalom gyakorlásának egyes kérdéseivel kapcsolatban kinyilvánítja
akaratát, és
c./ népi
kezdeményezéssel, ahol a megbízott elöljáróságok és elöljárók érdekérvényesítő
tevékenységét minősíti.
(4) Magyarországon
az államhatalmat irányító és végrehajtó elöljáróságok és elöljárók a Szent
Korona tagok megbízása alapján, kettős egységben végzik tevékenységüket.
(5) A
Szent Korona választójoggal rendelkező tagjai hatalomgyakorlási jogukat
a./ irányító
elöljáróságok és elöljárók vonatkozásában
- a
Nemzetgyűlésen,
- a
Nemzeti Tanácson
keresztül, illetve
- népi
kezdeményezési joguk gyakorlásával,
b./ végrehajtó
elöljáróságok és elöljárók vonatkozásában
- népi kezdeményezési joguk gyakorlásával
is érvényesítik.
(6) A
főtörvényben meghatározott irányelvek részletes szabályozását a hozzá rendelt
résztörvények tartalmazzák.
2. §
A választás és választhatóság joga
(1) Az
Alaptörvény 74. § (1) bekezdése szerint Magyarországon a Szent Korona
államalapító és államalkotó nemzeteinek tagjai rendelkeznek a közügyekben való
részvétel jogával.
(2) A
Szent Koronát alkotó
a./ államalapító
nemzet fogalmát az Alaptörvény 94. §-a,
b./ államalkotó
nemzet fogalmát az Alaptörvény 96. §-a
határozza meg.
(3) Nincs
választójoga és a választhatósági joga annak a Szent Korona tagnak, aki
a./ aki
nem töltötte be 18. életévét,
b./ szabadságvesztés
büntetését tölti,
c./ cselekvőképességet
korlátozó vagy kizáró gondnokság,
d./ a
közügyektől eltiltó jogerős ítélet hatálya, vagy
e./ a
büntetőeljárásban jogerősen elrendelt intézeti kényszergyógykezelés
alatt áll.
(4) A
választhatósági joga van az (1) bekezdés szerinti Szent Korona tagnak, akire
nem vonatkozik a (3) bekezdés szerinti kizáró ok egyike sem.
(5) A
választójog együttes vagy egyéni.
(6) Együttes
választójoggal rendelkezik az a Magyarországon közös háztartásban élő család,
amelynek minden tagja a Szent Korona tagja és
a./ amelyben
legalább egy olyanz (1) bekezdés szerintizent Korona tag él, akire nem vonatkozik a (3)
bekezdés szerinti kizáró okok egyike sem,
b./ egy
vagy két szülőből és
c./ egy
vagy több gyermekből áll.
(7) Egyéni
választójoggal rendelkezik az (1) bekezdés szerinti személy, akire nem
vonatkozik a (3) bekezdés szerinti kizáró ok egyike sem, és nem él a (6)
bekezdés szerinti családban.
(8) Az
Alaptörvény 94. § (4) bekezdés a./ pontjában
meghatározott feltételeknek eleget tevő, külföldön élő Szent Korona tag " ha
nem vonatkozik rá a (3) bekezdés szerinti kizáró ok egyike sem -, egyéni
választójoggal rendelkezik.
II. RÉSZ
Az elöljáróságok
és elöljárók választása
1. szakasz
A népképviselet
gyakorlásának alapelvei
3. §
(1) Az
e főtörvényben meghatározott elöljáróságokat és elöljárókat (népképviseleti
megbízottakat) a Szent Korona Önigazgatási rendszere szerint választócsoportok
választják.
(2) Azonos
településen élő együttes és egyéni választókból állnak
a./ a települési választócsoportok, ha a település
azonos települési egységén (utca, tér, tanyacsoport) belül élnek,
b./ a társadalmi csoporthoz tartozó
választócsoportok, ha abban ugyanazok a társadalmi csoportok (nemzetiség,
vallás, korcsoport, szakma) vannak képviselve.
(3) Az
elöljáróságok tagjai és az elöljárók kiválasztása szavazati
pontérték-többséggel, nyílt szavazással történik.
(4) Az
elöljáróságok tagjai és az elöljárók kiválasztása során a pontérték számítás a
következők szerint történik:
a./ együttes
választójog (család) alkalmazása esetén a pontérték azonos az együttesen
választójogot gyakorló azon Szent Korona tagok számával, akikre nem vonatkozik
a 2. § (3) bekezdés b./, d./ és e./ pontok szerinti kizáró okok egyike sem,
b./ egyéni
választójog esetén a pontértékszám egy.
(5) A
választócsoportok közvetlenül a következő elöljárókat választják:
a./ települési
önkormányzati képviselő,
b./ polgármester,
c./ alsóházi
képviselő,
d./ társadalmi
csoport önkormányzati tag,
e./ társadalmi
csoport elnöke,
f./ felsőházi
képviselő,
g./ nemzetgyűlési
tag,
h./ Magyarországot
nemzetközi szervezetekben képviselő megbízott,
i./ Nemzeti
Tanács tagja,
j./ Magyarország
elnöke,
k./ Magyarország
miniszterelnöke
(6) A
megyénkénti nemzetgyűlési és országgyűlési tagok számát az 1. sz. melléklet
tartalmazza.
4. §
A települési
népképviselők kiválasztása
(1) A
települési választócsoportok kiválasztják tagjaik közül azokat a
választhatósági joggal rendelkező személy(eke)t,
a./ akik "Az államhatalom gyakorlásáról" szóló, 1.
főtörvény 82. " 86. §-ai szerint legalkalmasabbak a
településrész érdekeinek települési önkormányzati és nemzetgyűlési
képviseletére,
b./ aki "Az államhatalom gyakorlásáról" szóló, 1.
főtörvény 82. " 87. §-ai szerint legalkalmasabb a
település vezetésére.
(2) Az
azonos településhez tartozó települési választócsoportok az (1) bekezdés b./
pontja szerinti jelöltek közül kiválasztják a település polgármesterét, aki
tagja a Nemzetgyűlésnek.
(3) Az
azonos választási körzethez (ld. 2. sz. melléklet) tartozó települési
választócsoportok a (2) bekezdés szerint választott polgármesterek közül
kiválasztják a választási körzethez tartozó települések alsóházi képviselőjét.
7. §
Az irányítást és
végrehajtást vezetők kiválasztása
Az
összes települési és a társadalmi csoporthoz tartozó választócsoport közösen
választja ki azokat a 45. életévét betöltött, választhatósági joggal rendelkező
személyeket, akik
(1) "Az államhatalom gyakorlásáról" szóló, 1.
főtörvény 21. " 26. §-ai szerint legalkalmasabb Magyarország elnökeként,
(2) "Az államhatalom gyakorlásáról" szóló, 1.
főtörvény 52. " 57. §-ai szerint legalkalmasabb a Magyarország
miniszterelnökeként
szolgálják Magyarországot.
2. szakasz
Alapválasztás
9. §
(1) Az
Első (Alkotmányozó) Nemzetgyűlést létrehozó elöljáróság- és elöljáróválasztás ad megbízatást az államhatalmat irányító és végrehajtó elöljáróságoknak és
elöljáróknak.
(2) A
választócsoportok folyamatosan végzik ellenőrző feladatunkat a 8. § szerint.
3. szakasz
Rendkívüli választás
10. §
(1) Rendkívüli
választást kell tartani a 3. § (5) bekezdésében meghatározott elöljáró
a./ halála,
b./ egészségi
alkalmatlanságának megállapítása,
c./ önkéntes
lemondása,
d./ visszahívása
esetén.
(2) A
rendkívüli választást azok a választócsoportok végzik, amelyek jogosultságát a
4. - 7. §-ban meghatározott elöljáró megbízatásának
megszűnése érinti.
A
Szent Korona Jogi- és közigazgatási Önkormányzatának tagjai
|
Járás
|
Név
|
Telefon
|
Email
|
Bács-Kiskun megye
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Baranya megye
|
|
|
|
|
|
|
Békés megye
|
|
|
|
|
|
|
Borsod-Abaúj-Zemplén megye
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Budapest
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Csongrád megye
|
|
|
|
|
|
|
Fejér megye
|
|
|
|
|
|
|
Győr-Moson-Sopron megye
|
|
|
|
|
|
|
Hajdú-Bihar megye
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Heves megye
|
|
|
|
Jász-Nagykun-Szolnok megye
|
|
|
|
|
|
|
Komárom-Esztergom megye
|
|
|
|
Nógrád megye
|
|
|
|
Pest megye
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Somogy megye
|
|
|
|
Szabolcs-Szatmár-Bereg megye
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tolna megye
|
|
|
|
Vas megye
|
|
|
|
Veszprém megye
|
|
|
|
|
|
|
Zala megye
|
|
|
|
|