Géza és Quedlinburg – ellentétes álláspontok ismertetése |
Egy kedves barátomtól
kaptam egy levelet
[1]
, amelyben kifejti ellenvéleményét – bizonyítékokra hivatkozás nélkül – Gézának a
973-as Quedlinburgi szerződéshez fűződő kapcsolatát
illetően.
Válaszomat –
és jegyzetként a kapott levél tárggyal kapcsolatos részét – az alábbiakban
hozom nyilvánosságra:
______________________________________
A levélíró 2006-os
Szent Korona Tanosságomat felemlítte. Ez egy
indulópont a továbbiakhoz.
Felállítottam
még 2002-ben egy rendszervázat (ennek kiáramlása volt az - azóta sem változott
- Gondoskodó Magyarország leírás) és kerestem az egyes rendszerelemeket,
amelyek zárt kapcsolat-hálót hoznak létre (mint egy puzle-játék).
Az egyértelmű volt számomra, hogy a Szent Korona a rendszert meghatározó
iránymutatás, és – mivel akkor nem volt más - annak eszméjét „tannak” nevezték,
hát én is átvettem ezt a megnevezést.
Aztán,
amikor elkezdtem anyagot gyűjteni és rendszerezni a rendszer „feltöltéséhez”,
rátaláltam előbb XXIII. János pápa II. Vatikáni zsinatot megnyitó beszédében az
„Első Sumér Bibliára” hivatkozásra, majd annak magyar változatára (Magyar
Biblia), Badiny Jós Ferenc jóvoltából. Sokkal később
vettem észre Wass Albert „A hagyaték” c. regényében az
erre – mint „az Úr szavára” - történő, félreérthetetlen hivatkozást. Ezzel
számomra bizonyított volt az iránymutatás forrása.
Mivel ebben
értékrend-meghatározó alaptételként az szerepel, hogy „a Teremtő az embar (férfi és nő kettős egysége) fejére tette a Szent
Koronát, hogy azon keresztül a Lélek Fénye uralja és formálja az anyagot”,
kézenfekvő volt, hogy az erre épülő eszmét – amely alapja az anyagtalan és
anyagi világ kettős egysége - Szent Korona Értékendnek nevezzem.
2008-ban készítettem el a „Paradigmavátás”
c. könyvem első változatát, amelyet 2011-ban, az alkotmányossági vita
végkövetkeztetéseivel kiegészítettem (http://nemzetiegyseg.com/Paradigmavaltas.pdf).
Mivel semmi sincs önmagában, a könyv felépítése rendszerszemléletű, amit a vázlat is mutat: Eszmei gondolkodási mód (paradigma) váltás (I. Eredet, II.
Szabadság, III.
Irányítás és vezetés, IV.
Megismerhetőség, V.
Jogfolytonosság)
Jogi gondolkodási mód (paradigma) váltás (I. Az
Alkotmányról, II.
Szabadság, III.
Tőke és vagyon, IV. Áru
és érték, V.
Árutermelés és értékteremtés, VI. Iránymutatás)
Gazdasági gondolkodási mód (paradigma) váltás (Bevezetés, I. Tulajdonlás és
birtoklás, II. Érdekérvényesülés, III.
Önrendelkezés, IV.
Szabadság, V.
Önazonosság)
A Gézával kapcsolatos - krónikák, törvények, nyilatkozatok alapján kialakult - véleményemet az „Eszmei paradigmaváltás” fejezet „Eredet” címe alatt írom le (2 – 17. oldal - ne feledd: bizonyítékokkal alátámasztva!). Géza uralkodásával kapcsolatos megállapításokat a „Szent Korona Tan: Ezeregyszáz év” alcím tartalmazza az alábbi fejezetekkel: 1. Mi a kereszténység? 2. Kik a keresztények a zsidókereszténység szerint? 3. Néhány példa János evangéliumából annak bizonyítására, hogy Jézus nem zsidó származású 4. A judaizmus és a kereszténység egymással szembenálló alapja 5. A szembenálló alapok semmibe vétele a királyságban és a Szent Korona Tanban 6. Zsidó birodalom építése a XIX-XXI. évszázadban
Az ezekben bizonyított tények kibékíthetetlen ellentétet jelentenek a „Szent Korona Értékrend: Több ezer (legalább 6000) év” alcímben leírtakkal, amely az alábbi fejezeteket tartalmazza: 1. Az Isteni
Iránymutatás
2. Az Isteni
Iránymutatás forrása a Magyar Biblia
3. Mit kell tudni a bibliánkról
Hangsúlyozom, az eszmei paradigma meglapozója a szabályozási (jogi) és a feltétel-biztosítási (benne: gazdasági) paradigmának.
Géza tevékenysége - bizonyítékokkal alátámasztva – az alábbiakat jelentette:
1. Elvette a magyarság egyetemesen gyakorolt szabadságát, amely addig a belső (családok, nemzetségek érdekérvényesítésének összhangja) és külső (nemzetek érdekérvényesítésének összhangja) konföderatív gondolkodási mód érvényesülését biztosította. Vagyis Géza belső (családok és nemzetiségek feletti
érdekérvényesítés) és külső (nemzetek
feletti érdekérvényesítés) föderatív
paradigmát kényszerített a Szent Korona Tagokra.
2. Megszüntette a magyarság közszabadságban élésének alapfeltételét, amit Kézai Simon Mester Magyar Krónikájában - a „Géza előtti idők” jellemzéseként így írt le: „Minden magyar egy apától s egy anyától származott, hogyan mondhatnák egyiket nemesnek, másikat nem nemesnek.” (http://mek.oszk.hu/02200/02249/02249.htm) Ez abban nyilvánult meg, hogy idegeneknek (zsidókereszténységnek,
nem állalapító és államalkotó nemzeteknek) adta
át a magyarság feletti hatalomgyakorlást, kizárva az őslakósokat saját életterük birtoklási jogának
gyakorlásából.
Ennek cáfolhatatlan bizonyítékát az Aranybulla XXXI. törvénycikkének (2) §-ában találod, eltorzítva a „Szeri Alkotmányban” még „közszabadsági jogként” megfogalmazott, „ius resistendi et contradicendi” alapelvét: „2. § Hogyha pedig mi, vagy az utánunk következendő királyok közül valaki ezen mi szerzésünknek ellene járna valaha, ez a levél adjon szabad hatalmat mind a püspököknek, mind más jobbágyuraknak és országunkbeli nemeseknek mindnyájan és egyen-egyen, jelenvalóknak és jövendőbelieknek és az ő megmaradékoknak, hogy mind nekünk, mind az utánunk következendő királyoknak minden hőtelenség szégyenvallása nélkül ellentállhassanak és ellentmondhassanak mind örökké.” Álljon itt a Szeri Alkotmányban megfogalmazott eredeti alapelv: „10.) Elrendeljük, hogyha mi vagy utódaink közül valaki valamely időkben ezen rendelkezések ellen akarna cselekedni, annak a Nimród és a Gilgames Hothisz kereszttel ellátott korona törvénye szerint, ma és minden időben az irányított szabadság jegyében bűnhődnie kell. Az ősiség törvényei nem tűrik a szolgaságot és mindenkinek örök szent szabadság biztosíttassék! Égből eredő életre mindenkinek joga van. Ezért kötöttünk örök vérszerződést!” (A „korona törvénye” és az „irányított szabadság” fogalmak a Szent Korona Értékrendben közvetlenül szerepelnek.)
És végül néhány utalás a föderációra és a konföderációra. Nyilvánvaló, hogy a világválságot okozó föderatív paradigmát fel kell váltani annak egyetlen alternatívájával, a konföderatív világrenddel. A megszűntetés (pl. EU szétesése) az államok kiszolgáltatottság miatt a föderatív paradigma visszarendeződéséhez vezetne, ezért az átalakulás a járható út. Válaszom úgy teljes, ha leírom ide vonatkozó anyagaim hivatkozási címeit: 1. Szent Korona Értékrend Akadémia első fokozat
munkaanyaga [A globalizmust szolgáló
Európai Unió alternatívája a Szent Korona értékrenden alapuló természetes
rendszer (A
Lisszaboni Szerződés összehasonlítása a Gondoskodó Magyarországgal) – 43-68
oldal] http://nemzetiegyseg.com/Elsofokozat.pdf
2. Az európai konföderáció - mint Európa
lehetséges jövőképe http://nemzetiegyseg.com/AzEukonfEuropajovokepe.pdf
3. Kiút a válságból
– a föderatív a föderatív Európai Unió átalakulása Európai Unió átalakulása
Európai Konföderációvá
http://nemzetiegyseg.com/Kiutavalsagbol.pdf
Kelt Szegeden, 2015. Új kenyér havának 10. napján Halász József
[1]
Igyekezzünk a Teremtést holisztikus
egységben, szellemi összefüggéseiben megérteni, vagyis ennek fényében kell
Gézára és Istvánra is tekinteni. Géza
Jézus Hitű keresztény ember volt, a keresztségben az István nevet kapta, Jézus
első mártírja után. Az általa vallott kereszténységről ez a kép mindent elmond.
A híres Istergami oroszlán, amely az általa épített
esztergomi palota kápolnáját !!! díszíti.
Eredetileg 7 ilyen oroszlán volt, ma már csak egy látható eléggé megrongált
állapotban. Géza, vagyis a valódi I. István király magát Atilla – szintén
keresztény- nagykirály örökösének tekintette politikai és szellemi értelemben
egyaránt. Politikai célja az egységes, konföderatív, „nemzetek Európájának” a
megteremtése volt. Így kap egyből szélesebb értelmezést a „Szent Koronai
országai vagy a Szent Korona népei” kinyilatkoztatás is. A Quedlinburgi szerződés eredeti célja is ez volt. Mottója: Tedd részeddé, hogy alakítsd! …
ugyanis hatással csak arra lehetsz, aminek a részese vagy… ezért vagyunk ma
részesei az Európai Uniónak is, hiszen ma is hasonló folyamatok zajlanak, mint
2000 évvel ezelőtt…. így lehet ma azon vitatkozni,
hogy kell e nekünk EU tagnak lenni vagy sem, a küldetés és a feladat
predesztinál…
…. tehát a Quedlinburgi szerződés ennek a fejlődésnek kívánt utat nyitni, hiszen ekkor még az egyetemes
kereszténység feje a magyar király volt… és az egyház szakadás után (1054) –
mikor kialakult a kétpólusú római kontra bizánci zsidókereszténység – sem volt
a római pápának „hatalma” a magyar király felett, sőt a magyar királynak vétó
joga volt a pápával szemben… tehát a Quedlinburgi szerződés után az országba áramló „lovagok,
nemesek, papok” amolyan cserediákok
voltak… tanulni jöttek ide, kereszténységet, országépítést, társadalom
működtetést… stb. Ne felejtsük el, hogy Atillától Mátyásig a magyar
királyság volt Európa első számú gazdasági és katonai hatalma… Ez a szellemi
küzdelem a mai napig folyik!
A germán
törzsek (hiszen ekkor németekről még nem beszélhetünk) nagyon sokat profitáltak
ebből a kapcsolatból nemzetté fejlődésük szempontjából. Géza vagyis István udvarából vitték haza magukkal bajor papok Atilla énekét is, ami
ma Niebelung énekként maradt fenn és a német nép
kialakulásának szellemi motorja volt. A pannon szarmata hunok elvitték ezt a
legendát a mai Angliába is, ahol Artur (Altul – Atil) és szent Grál (szent Királ)
legenda lett belőle, ami pedig a mai angolok nemzetté válásának szellemi
motorja volt… Na és most tegyük fel a kérdést, hogy
milyen kultÚr-korszakban élünk? Ez a mostani az
emberiség fejlődésben az angol-szász kultúr-korszak,
ami Géza vagyis István Jézus hitű magyar király nélkül
nem jöhetett volna létre.
Ebből a
szellemi látásmódból a szent Korona Tan vagy szent Korona értékrend vita más
megvilágításba kerül.
Emlékeim szerint 2006-ban, amikor Velemben találkoztunk még te is szent Korona tanról beszéltél.
|
||
|