A kötelezettségszegés következménye |
Az Európai Parlament 2017. május 17-ére napirendre tűzte
„Magyarországi helyzetről” cím alatt két „Állásfoglalásra irányuló indítványt”
(a Fidesz EP-s frakciója a PPE, valamint egy négypárti egység, amelyben Jávor
Benedek is az előterjesztők között szerepel). az indítvány célja annak
megállapítása, hogy Magyarország
kötelezettségszegést követ el, ezért vele szemben szankciókat kell életbe
léptetni.
A két indítvány a
menekültügyi és a felsőoktatási törvényt, illetve a civil szervezetekről szóló
szabálytervezetet tartja az
„európai értékekkel” – kiemelten az Emberi Jogok Egyetemes Nyilatkozatával -
ellentétesnek.
A Lisszaboni Szerződés „Az Európai Unióról szóló szerződés” c.
részének 2., 6. és 7. cikkeire
hivatkoznak az indítványt tevők
[1]
.
Az indítványt benyújtó frakciók létszáma 576, az állásfoglalás elfogadásához 375 szavazat szükséges, tehát az állásfoglalás elfogadása nagy valószínűségű. Ebben az esetben az Európai Parlament javaslatot küld a Tanácsnak a 7. cikkely szerinti eljárás megindításáról, amelyet a tagállamok négyötödös többséggel fogadhatnak el. Az „Állásfoglalás” elmarad, ha a Magyar Kormány tevőlegesen bizonyítja, hogy a kifogásolt tevékenységeket megszűnteti. ___________________________________
Az indítványoknak következménye lesz, akár létrejön állásfoglalás, akár nem. Végre azoknak is fel kell ébredniük, akik eddig EU-tagságunkat támogatták. Ehhez járult hozzá a Szent Korona Értékrend Akadémia múlt héten, az „EU-sarc” bizonyítékokkal alátámasztott bemutatása, ugyanúgy, mint a most következő szerdai (17-i), az alábbi tartalommal:
Bevezetés
A nyugati civilizáció és az ősi
civilizáció társadalomszervezési irányelvei
A Lisszaboni Szerződés és
Magyarország Szent Korona értékrend szerinti Alaptörvény-tervezetének
összevetése
I. Az EU-alapelvek és a szakrális
alapú alkotmány alapelvei
Függetlenségvesztés - örök szabadság
A tőke szabad áramlása - a nemzeti vagyon
önérték-növelése
Az áru és a szolgáltatások szabad áramlása -
az önellátás alapja a nemzeti termék
A szabad letelepedés - a nemzeti vagyon
növelésének kötelezettsége
Az EU-alapelvek és a szakrális alapú
alkotmányosság
II.
Miért, mit és hogyan
1. Család
2. Korosztályok
3. Területi politika
4. Egészségügyi politika
5. Oktatás-nevelés
6. Nem anyagi érték
7. Nemzetiség
8. Vallás
9. Védelem
10. Gazdaságpolitika
11. Költségvetés
12. Mezőgazdaság és élelmiszeripar
13. Ipar
14. Szolgáltatás
15. Idegenforgalom
16. Kereskedelem
17. Szállítás és közlekedés
Összegzés
___________________________________
Szerdán, a „Bevezetőben” a
szabadkőművesek megélénkült tevékenységével foglalkozom. Ennek aktualitása
a kötelezettségszegési eljáráshoz abban kapcsolódik, hogy az „Emberi Jogok Egyetemes Nyilatkozata” a „legnagyobb eddigi szabadkőműves
eredmény”, és az EP-beli 261
felfedett Soros-„ismerős” szándéka azonos a szabadkőművesekével, vagyis „felülemelkednek a nemzeti egoizmuson”.
A szerdai Szent Korona Értékrend Akadémia honlapjai elkészültek, a http://nemzetiegyseg.com/Tisztaforras/index_Tisztaforras.html linken elérhetőek.
Kelt Szegeden, 2017. Ígéret
havának 15.
Szeretettel, Halász József
[1]
LISSZABONI
SZERZŐDÉS
AZ EURÓPAI UNIÓRÓL SZÓLÓ SZERZŐDÉS ÉS
AZ EURÓPAI KÖZÖSSÉGET LÉTREHOZÓ SZERZŐDÉS
MÓDOSÍTÁSÁRÓL
1. CIKK
Az Európai Unióról szóló szerződés
2. cikk
Az Unió az emberi méltóság tiszteletben tartása,
a szabadság, a demokrácia, az egyenlőség, a jogállamiság, valamint az emberi
jogok – ideértve a kisebbségekhez tartozó személyek jogait – tiszteletben
tartásának értékein alapul. Ezek az értékek közösek a tagállamokban, a
pluralizmus, a megkülönböztetés tilalma, a tolerancia, az igazságosság, a
szolidaritás, valamint a nők és a férfiak közötti egyenlőség társadalmában.
6. cikk
(az EUSz. korábbi 6.
cikke)
(1) Az Unió elismeri az Európai Unió Alapjogi
Chartájának 2000. december 7-i, Strasbourgban 2007. december 12-én kiigazított
szövegében foglalt jogokat, szabadságokat és elveket; e Charta ugyanolyan jogi
kötőerővel bír, mint a Szerződések.
A Charta rendelkezései
semmilyen módon nem terjesztik ki az Uniónak a Szerződésekben meghatározott
hatásköreit.
A Chartában foglalt
jogokat, szabadságokat és elveket a Charta VII. címében foglalt, az értelmezést
és alkalmazást szabályozó általános rendelkezéseknek megfelelően kell
értelmezni, kellően figyelembe véve a Chartában említett azon magyarázatokat,
amelyek meghatározzák az egyes rendelkezések eredetét.
(2) Az Unió csatlakozik az emberi jogok és
alapvető szabadságok védelméről szóló európai egyezményhez. Ez a csatlakozás
nem érinti az Uniónak a Szerződésekben meghatározott hatásköreit.
(3) Az alapvető jogok, ahogyan azokat az emberi
jogok és alapvető szabadságok védelméről szóló európai egyezmény biztosítja,
továbbá ahogyan azok a tagállamok közös alkotmányos hagyományaiból következnek,
az uniós jogrend részét képezik mint annak általános elvei.
7. cikk
(az EUSz. korábbi 7.
cikke)
(1) A Tanács, a tagállamok egyharmada, az
Európai Parlament vagy az Európai Bizottság indokolással ellátott javaslata
alapján, tagjainak négyötödös többségével és az Európai Parlament egyetértésének
elnyerését követően megállapíthatja, hogy fennáll az egyértelmű veszélye annak,
hogy egy tagállam súlyosan megsérti a 2. cikkben említett értékeket. Mielőtt
ilyen megállapítást tenne, a Tanács meghallgatja a kérdéses tagállamot, és
ugyanezen eljárásnak megfelelően ajánlásokat tehet neki.
A Tanács rendszeresen
ellenőrzi, hogy azok az okok, amelyek alapján ilyen megállapítást tett,
továbbra is fennállnak-e.
(2) A tagállamok egyharmada vagy az Európai
Bizottság javaslata alapján és az Európai Parlament egyetértésének elnyerését
követően az Európai Tanács, miután a kérdéses tagállamot felkérte észrevételei
benyújtására, egyhangúlag megállapíthatja, hogy a tagállam súlyosan és tartósan
megsérti a 2. cikkben említett értékeket.
(3) A Tanács, amennyiben a (2) bekezdés szerinti
megállapításra jutott, minősített többséggel úgy határozhat, hogy a kérdéses
tagállamnak a Szerződések alkalmazásából származó egyes jogait felfüggeszti,
beleértve az e tagállam kormányának képviselőjét a Tanácsban megillető szavazati
jogokat. Ebben az esetben a Tanács figyelembe veszi az ilyen felfüggesztésnek a
természetes és jogi személyek jogait és kötelezettségeit érintő lehetséges
következményeit.
A kérdéses tagállam a
Szerződések szerinti kötelezettségei minden esetben továbbra is kötik ezt az
államot.
(4) A Tanács a későbbiekben minősített
többséggel úgy határozhat, hogy a (3) bekezdés alapján hozott intézkedéseket
megváltoztatja vagy visszavonja, amennyiben az elrendelésükhöz vezető
körülményekben változás következett be.
(5) Az e cikk tekintetében az Európai
Parlamentre, az Európai Tanácsra és a Tanácsra alkalmazandó szavazási
szabályokat az Európai Unió működéséről szóló szerződés 354. cikke állapítja
meg.
|
||
|